Summa sidvisningar

måndag 12 december 2011

Tar ett litet Break....tror jag..

Japp nu håller vi på att möblerar om "huset"...puh!

Vad sägs om detta

Sovrummet har blivit vardagsrum (för vuxna, Barn TV förbjud)
Sovrummet har vi numera där vi hade kontoret förut (flyttat till annan ort)
Pysselrummet flyttar ut till stora hallen där vi hade Tv rummet förut (å vardagsrum)
Ebbe flyttar tillbaka till sitt gamla rum där jag hade mitt pysselrum
Ebbes rum blir till Barnens TV rum

I helgen fixade vi iordning Vardagsrummet och vårat sovrum...
Idag har jag börjat med att flytta pysselrummet men först iväg för att köpa färg och lite hyllor fr Ikea.

Nästan lite sorgligt att måla över alla små minnen från barnen, fingeravtryck, intorkat tuggummi, ett namn som var skrivit, lite picasso teckningar...mm Allt detta på väggen!!

Mina "hörnor är färdig målade så nu börjar ett succesivt flyttande av hyllor och bord.
Ger Uffe ett skruva ihop en hylla från Ikea ikväll!! Tror att han gillar sånt..o:)

Nu tar jag ett litet familjärt avbrott för att köpa glitter till morgondagens lucia firande, sen blir det en present för vi har en blivande 9 åring mitt-i-bland oss....

Men nu till pudelsn kärna då...

Kommer inte att skapa ngt dom närmaste dagarna utan skall ge min blivande nya pysselhörna bra funktion som dessutom måste se lite snyggt ut eftersom det ligger mitt i huset hjärta...

Men uppdaterar kanske med bilder allteftersom

Må gott så länge

Kramelikram
//M

2 kommentarer:

  1. Låter ungefär som våra omflyttningar bland rummen. De enda rum som inte bytt funktion på ett sätt är kök ovardagsrummet som är mitt pysselrum också, mina hyllor står där/här så jag kan snabbt plocka in, eller jag försöker göra det. *ler*

    Annars så har vi alla bytt rum....*S* Hasse är väldigt less på att flytta våra sängar.... kan inte förstå det...

    SvaraRadera
  2. Hahahha..ja det var Uffe också...men nu du, så ser han possitivt på all flyttning!!
    Tror att "Feng Shui" har fått plats i honom!! Yippie...*asg*

    I helgen borde allt vara klart OM jag får bestämma tempot!!

    Må gott på dej, synd att jag inte var i butiken när du var där...så du får julkramen här *kraam*

    SvaraRadera