Summa sidvisningar

fredag 9 december 2011

Bloggar även i dag på Mians

Japp det är lite repris om du brukar kika i butikens blogg...

Om inte så varmt välkommen....

Här visar jag en gotte strut
Bilden är klickbar så du kan se den lite tydligare..


Vanlig röd cardstock som bas, Martha Stewart bård punch
Maja Design Vintage Vinter papper
You Do blommor
Barr från Nellie Snellie och Martha Stewart punchar (slut i butiken)
EK sucess snä stjärne punch som jag lagt 3 st ovanpå varandra
Stämpel fr Reprint
Tag som jag stansat ut själv, eget mått
Strutplastpåse
Sedan har jag använt Vit puffy penna, distresserna från “Winter 2011″ kollektionen samt clear embossat några snöstjärnor (syns inte så bra) men dom är på tagen.

Julkorten som ev. kommer att pryda släktens hylla i år


Maja Design paper pad papper, cardstock som bas.
Inkido stämpel, blommor och bling

Mini Album med Basic Grey “little black dress” papper
Jag har alltid gillat dessa papper som vi har kollektionen utav men inte “kommit till skott” förrän Anneli (praktikant) kom och visade sitt mini album gjord på dessa papper….
Så snygga och stilrena…
Själva albumet är roligt i sej…varje sida är ett 12×12 mönster ark som man bara viker litegrann och vips så har man 2 st tag fickor på kortsidan (fram och bak) och en tag ficka uppåt….så magic!!
Nu får du se hur det bidde…



Texten HERE & NOW är utskuren i silhouett Cameo
Texten Här och Nu är utstansad med Tim Holtz “Typeset” alfabet (finns i butiken)
Blomman som jag fäste på en knapp kommer fr Tim Holtz dies Flower, endast för att jag skall få fast jute snöret som ett album lås.
Urtavlan på blomman är en charm fr Landstoken (finns i butiken)



Så här ser sidorna ut inuti, jag har varit synnerligen sparsam med dekorationer utan kände att papprena räcker gott och väl samt utstansade Marianne Deis..fågelbur och tag.
Nu kommer det att bli fotografier i detta album också, det bästa hade varit Sepia..får se om jag orkar vänta tills dom kommer hem i brevlådan o:)
Hoppas att ni får lite “Little Black Dress” inspiration nu….
Fortsatt trevlig Fredag kväll
Kramelikram
Marianne

2 kommentarer:

  1. Så snyggt! WOW! Härliga alster du har gjort! Kram N.

    SvaraRadera
  2. Superfina grejer!!! Man blir helt lycklig av att se. Och bloggen blev också jättefin. Suck, jag måste göra om min design också fast jag är så dålig på sånt.

    SvaraRadera