Summa sidvisningar

tisdag 22 november 2011

Minialbum med Jultema

Så här någon månad före jul brukar jag alltid göra ett Jul Mini Album så det bara är att sätta fast fotografier i det sedan…
Pappret denna gång fick bli Reprints underbara jul serie “Angels Collection”, har dessutom använt band fr Marianne Design, Jute snören, Marianne Design Snö stjärne dies, julblommorna utskurna i silhouetten, grankvisten är också fr Marianne Design.
Titeln på framsidan är chipboard (hittat ur gamla gömmor) som jag la lite Puffy Velvet på. Under texten är alfabets pärlor som jag måste ha gett Ebba för en massa år sedan…dessa kom väl till pass, har lagt på lite Tattered Angels glimmer glaze så dom inte blev så vit blanka…







Jag har använt mej utav Rangers Distress färger för att färga in kanterna, Edge scrapper (kant skrapa) för att riva kanterna och distress + foamdyna för att mörka ner det rivna. Glitter lim på blommor och snö stjärnorna.
I varje album sida så finns det nerstoppat en tag som är infärgade samt stämplade med Reprint kollage jul stämplar (en som ni ser kommer fr Inkido jul-10) Använt mej utav en egen mask swirl, utskuren i silhouetten, det är meningen att den ska se lite “misslyckad” ut…


Det var ett tag sedan jag använde mej utav papper och kom genast på att detta var lika kul som att kladda med färger…med andra ord så kan dra slutsatsen att Allt är kul!!
Mini album basen är ett Envelope – tag – album…hittade det i mina gömmor och det är säkert över 1 år gammalt så jag vet inte om dert går att få tag i nu men det är väl bara att hitta på egen mini album storlek…
Må gott så länge å kramen

Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar