Summa sidvisningar

torsdag 5 januari 2012

MiniAlbums på mina Änglar

MiniAlbums är väl för roliga att göra, perfekt om man har som jag MASSOR av fotografier som ligger i fina års kategorier i ett par..hmm..flera lådor...

Jag älskar att göra lite vik varianter på minialbums och gärna med påsar som bas...

Här är ett Minialbum som är klätt med fantastiska Basic Grey´s tidlösa mönsterpapper "Little Black Dress"..svart/brunt/grått mm
Ja ni läste rätt, dessa färger har jag blivit mer och mer förtjust i, man kan lära en gammal hund att sitta! o:)

Jag har redan bloggat detta minialbum på butikens blogg ifall ni inte känner att det är riktigt "Up to date"...

"We Dont remember the Days, We remember the Moments"

Texten på framsidan är utskuren med min favorit Silhouette CAMEO i flockad vinyl.
Har sedan färgat in med röd resp svart färg och lite brun distress färg.
Martha bårdpunch fick pryda ihopbindningen.


Basen på detta album är då bruna påsar, från hö sidan har jag en chipboard tag och jag stansade ut med en bårddies fr Tim Holtz "fence".
Det är en fick på undersidan av albumbladet där jag har gjort ett litet album med gamla foton på Ebba.
Detta är genomgående för alla 3 Änglar med tagen och minialbumet.



På andra sidan av Ebbas albumblad finns en "Flapp" och på insidan av den fotografier.





Abbes albumsida är som Ebbas fast Abbe fick en extra tagficka under "flap" sidan.



Ebbes sida har bara en halv "flap" och den är på framsidan.
Ebbes baksida har han lilla minialbumet med gamla foton samt en extra tag.


Jag och Bästa Uffe fick pryda på varsin pärm insida.


Det är ett väldigt stabilt album med tanke på att det bla är papperspåse som bas samt mönstrat papper ovanpå det, jag använde 6x6 paper pad för det blir ju lite smäckrare mönster på ett minialbum.


Ett annat litet minialbum
"När bästa Lillebror föddes"
Har märkt att mina änglar verkligen uppskattar minialbums, gärna då med jätte gamla fotografier...hmm..ja sisådär en 5-7 år gamla..o:)
Dom tycker att dom är "väldens sötaste bebis" och gulliga småttingar...

I detta lilla minialbum har jag använt mej utav Inkidos sommarpapper (limited edition)





Själva albumet är vikt en massa gånger med ett 12x12 ark..och det bidde ett album i ca strl 5x3", när det är ihopvikt.
Jag gjorde 2 st vikningar och satte ihop albumet, därav 2 st viksidor...

Nä nu ska jag fortsätta med "MAGIC" albumet....
Ett minialbum där vi hyllar bästa Abbe på hans 9 årsdag och då vi var på fantastiska restaurangen Magic Bar i Sthlm...

Må gott så länge & Kramen

Mian

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Jag vill också kunna! Iallafall när jag läser sånt här!

    Charlotte

    SvaraRadera