Summa sidvisningar

torsdag 17 november 2011

Lillemans layout av skolfoto mm

Inte nog med att han är lillebror, denna gång blev han sista "man" som jag scrappade i tema Årets Skolfoto 2011...

Denna gång körde jag också med lite av decoupage tekniken på wellpapp....jag grundade med modellpasta så inte skårorna i wellpappen skulle bli för djupa.
Stämplade lite tegelvägg på silkes papper och satte dit.
Cameon fick den stora äran att göra "bokstavs bakgrunden" samt titeln "En äkta 1:a gluttare" samt fotoramen.
Alfabets bakgrunden gjorde jag såhär med, använde en klock stencil som var lite "distressad"..?!?...sedan gick jag över med den NYA underbara bruna färgen "Gathered Twigs" (finns i kitet FALL fr Rangers) över hela.
Titeln och på wellpappen använde jag vanlig brun akrylfärg och lite gesso (wellpappen).
Titeln ser lite bubblig ut, jag smetade på lite decoupage lack ovanpå bruna färgen och värmde med Embossfönen så det kokade lite!!

En Kreativ Canvas Panoe (panå)
"Happy Days"



...Jaha...vad har jag gjort här då??  hahaha..ja jisses vilken kreativitet det var på denna...det är stämplar på silkes papper, band, punchinella, loppärlor, gesso, akrylfärg Pearl, Distress ink "Gathered Twigs", gesso...Jo jag har använt en bit utav Bo Bunny mönsterpapper som jag faktiskt satte fast m decoupage lack och byggde sedan ovanpå med olika dekorationer...
Ramen som Ebbe sitter i kommer fr "FAB SCRAP" (finns i butiken) det är en chipboard ram som jag gjorde decoupage på, lite grön distress Forest Moss och Gathered Twigs samt lite mistspray färg...
Det är som sagt var "bara Kladda" på....

Närbild på Layouten



En Abbe Ask


Hjärtat är gjort utav modellpasta som jag stoppade ner i en pepparkaksform...
Vår nya häftiga Kracklepaint som man får fram lite porslin känsla på...
Tim Holtz dies edge "steamPunk" fastsatta på sidorna ihop med magic mesh. Tror bestämt att jag körde lite modellpasta på Gearsén för att få fram lite slitet struktur...
Ja..det var nog allt...o:)

En Ask till "Tack för All Hjälp"






Samma teknik....Same same but different!!

En liten Ask.."Life"



Samma här...same same..

Nu hoppas jag verkligen att NI också vill börja förändra er Kreativa Teknik...så himla roligt att variera sig ordentligt....nog för att "designen" sitter nog i personligheten med layout upplägg osv men Bara känlsan att få kladda är härligt!!

Det är Bara ATT Våga!!

Må gott denna soliga november dag 2011

P.s Känn inte stressen men det lackar mot Jul..iallafall till 1:a Advent..o:)

Kram till ER Alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar