Summa sidvisningar

måndag 6 februari 2012

En Trä påse med tillhörande minialbum

Så lustigt allt kan bli, jag började med minialbumet eftersom jag hade fått hem Canvas duk på rulle...jag tänkte ju leka lite "mixed media" på mitt sätt med en canvas sida och en säckvävs sida...

Mixed Media kladd tar ju ibland lite "tork tid" så medans alla album sidor låg på "torken" så började jag med Trä påsarna som vi också fick hem i vecka, jag tog den stora eftersom den var transportskadad...

Givetvis skulle jag använda canvas duken som bas..kladd och limma fast den med decoupage limmet (super bra lim i detta fall)..Jaha det var bara att låta torka över natten...

Dagen efter projekt med Trä påsen....På med lite primer och fixa till lite struktur, satte även fast med primern dessa utskurna dies dekorationer, spets, punchinella och cardstocks stjärnorna å den söta säckvävs hjärtat...
...torka..var god dröj..

Canvas klädda trä påsen med mixed media kladdet var klar!!

Det var ju då jag kom på att Woow, minialbumet var ju som gjord för "trä påsen"...då var det bara att fortsätta i samma nisch med primern och sätta fast diverse dekorationer...avslutade med svart skinny cardstock texter och div. andra cameo utskärningar...


Den andra sidan får ni se i butiken, glömde att ladda in bilden i redigeringen..o:)
Stämplat lite här och där, dragit över m lite Gesso, Spraymistat m både Cherub Pink mist och pink chalk mist, säckvävs hjärta, alfabetet är YuoDou som jag gjort egna "tiny bokstäver" i modell större...


Ena kortsidan, samma princip på denna sida som resterande sidor med primer, Gesso och cardstocks stjärnor...det man inte ser så bra är embossing pulvret som jag blingat på blommor och dessa stjärnor..


Man "hintar" den amerikanska nischen på minialbum..en massa "ribbon" på kanten..o:)


Ja här är då minialbumet, det blev väldigt stadigt med primer på canvas duk samt diverse fotografier, fotomattor och övriga "cameo utskurna" dekorationer och texter...


Jag valde bara att ha en större mening istället för en hel novell med text på sidorna..
Vill man sedan ha mer text så är det ju bara att skriva det..plats finns ju!!


Bästa Mommo & Morfar fick vara med på en kant, vi har ju inte så mkt släkt i familjen så det var ju klart att dom skulle medverka..
Hm...jag måste börja fotografera släkten mer känner jag...man kommer på sånt när man fluktar igenom sina bilder...38568 st på ungar...34 på mej & Uffe...22 på Mommo & Morfar...
Japp, Shame on me....
o:)


Ett beteende som kvarstår sedan den första dagen man såg sin nyfödda...


Vårat liv och vardag hade nog varit alldeles för perfekt och säkert jätte tråkigt om det aldrig hade hänt en tokighet....
Skönt att tänka så, man får då ett helt annat perspektiv på "Bus" då....
o:)


Å så vi två då...
Tur att vi fick vara med..
Innehållsföreteckningen....o:)


Minialbumet har en ca strl på 15x20 cm så det är inte så himla "mini" och givetvis är ju Trä påsen i runda slängar nästan lika stort...

Denna häftiga Trä Påse i finns i 3 olika strl, den jag använt är den största..

Finns i butiken....

Tack för att Ni har orkat titta och läsa...

Gör mej glad och lämna ett fotspår...

Kramelikram

5 kommentarer:

  1. Fint Mian! Vad mycket bra livs-perspektiv du stoppar in i ditt scrappande, man blir upplyft.

    SvaraRadera
  2. Du gör så underbara saker!!!!

    //Jozebelle

    SvaraRadera
  3. Super duper fiiinnnt, har haft den stora äran att se det hela i butiken. Jaa vad säger man, du e så himla duktig och fina bilder med underbar text. Kramisar Katta. Jag blir så laddad av inspiration av att flanera runt i butiken :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar...för Er alla 3´s snälla kommentarer...
      Kram på er

      Radera