Summa sidvisningar

lördag 12 november 2011

Altrade Projekt...som jag oxå gillar att göra.

Att klä in saker med papper har  f ö r u t  varit min stora passion, också!
Men sedan jag mer och mer dragit mej mot färger för att sedan dra mej mer decoupage tekniken så har det blivit väldigt beroendeframkallande teknik...
Jag kan helt enklet inte sluta med det...hur mkt jag än tänker på att använda papper så slutar det ofta att dom läggs undan och jag plockar fram...
Akrylfärgerna
Struktur pastan
Gesso
Decoupage lack
Distresser
Versafine dynor
Krackeleringsfärg
Embossingpulver
Silkespapper
övriga dekorationer som punchinella, nätband, gasbinda eller ostdukar, loppärlor, spetsar, blommor med mera..ja allt som kan fastna av akrylfärger och övriga medium

Då kan det bli såhär





Dom sista blev lite suddiga...tyvärr! Finns att skåda på Mians Scrap & Design Butiken, Enköping..

Men det grundläggande med alla tre är att det bara är akrylfärger, stämplade silkespapper, ibland Embossade silkespapper, och olika dekorationer som jag smeta in med färgerna....Gesso har jag mest använt för att dämpa ner färgerna.
Ledsamt nog ser ni nog inte krackeleringsfärgen jag använt, den är lite annorlunda än Rangers, denna blir som krackelerad porslin...mega häftig!!!

Om man värmer på Gessot eller Akrylfärgen medans den är fuktig så börjar det att bubbla...då får man fram häftig struktur, titta på bokstäverna GRA där har Gessot bubblat upp och stelnat fast!

Det bästa med det här är att det blir aldrig som man riktigt tänkt sej...det blir som det blir blir och ofta rätt bra.
Utseendet som är svårt att fotografera om man är som jag, amatör....lite tråkigt för bilden får inte med "Attityden" som projektet får tilldelat sej....och mkt pga av strukturen av allt material man kladdar dit!!

Nog om dessa alter, bloggar vidare om ett tag på sådana alster som funnits i butiken ett tag men som inte blivit bloggade här...

See you later

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar