Summa sidvisningar

tisdag 15 februari 2011

Lite ditt och lite datt...

Ibland är det så himla kul och rogivande att få "pyssla av sej"....
Färger är ju min grej, att få kladda hit och dit..testa nya varianter å ha mej samtidigt som barnen springer omkring, sitter och spelar data spel , gör läxor eller frågar allt och ingenting...Pysselrummet är husets hjärta, här har vi pulsen, här har vi kreativitet å här trivs Alla 5 i familjen...

Dessa ramar är i grunden brun pappmache färgade..rätt tråkiga men med lite färg och kreativitet blev dom helt okey.
Hittade endel av mina favorit foton på kidsen....

Ebba, hennes ram är målad med milled lavender Crackle paint, har stämplat med Kaiser Kraft clearstamp, embossat med chunky cristals embossingpulver runt ramen och distressat med black soot.
Dekorationer fr Tim Holtzoch Inkido. Blommor fr Bla Inkido
Detta foto är så mycket Ebba, alltid rufsig i håret, älskar hennes uttryck som inte är tillgjort..då hon inte är medveten om att man fotar henne blir hon bäst...
Älskar dej massor, stumpan!!
 Abbe, min älskáde Abbe..Detta fotografi är jag så glad över.
Du är 6 år och det är strax innan din Tourette klev in med storm steg i ditt liv, du kämpar och står i med obehaget i kroppen och det har just nu förtagit din enorma livsglädje som du hade som "liten kille"...alltid sprudlande glad och hela du var full med skratt...
Det börjar komma tillbaka mer och mer i och med att du börjar förstå vad "tourette sätter sprätt" är för någonting..Du är bäst Abbe!!
Här har jag använt mej utav Tattered Angels produkter.
Glitter glam i botten, det är ett grov korningt glitter som är flytande, har bara tagit det på vissa ställen..sedan har jag sprayat med TA mistfärger..dessa mistfärger fastnar inte på glamfärgen utan lägger sej på kanterna å där det inte finns glam. Flera olika färger som Lila, turkos och ljusblå har jag använt (mistfärg). Gkorde eget chunky cristal embossingpulver..clear chunky som är blandad med perfect pearl röd..sån häftig färg blev det. Stämplat med VersaFine dynan, stämpel fr Kaiser Kraft (en av mina favoriter)..tror att jag körde lite chunky cristal guld embossing pulver oxå...distressat m black soot på kanterna. Runt ovala ramen la jag på crackle paint.
Tim Holtz Dekorationer å Inkido.
Min sista lilla arvinge, Ebbe...Detta kort är gammalt på dej men det du fortfarande gillar väldigt mycket är "GoseDjur"...
Tror att du är ca 3 år här och full med "spring i benen" och kreativitet iform av "busigheter"...jisses vilken fantasi du har, pojk!!
Denna har jag "bara" anv akrylfärg som bas, Vit.
Foamstämplar fr Reprint (finns i butiken), anv vanlig stämpelfärg här. Du äger stämpel samt hjärt stämplar uppe i hö hörnet kommer fr Inkido.
Jag älskar dej stämpel, hjärtstämpel och en del utav en kollage stämpel kommer Reprint (finns i butiken)
Black soot distressad på kanterna.
Gillar denna ram, passar dej, Ebbe som handen i handsken..Det är Du, liksom!!



En layout som jag gillar massor...
Wellpapp..förståss men sedan har jag använt mej utav tyger.
Vanlig säckväv, eller burlap och canvas tyg. Jag har t om sytt fast stjärnorna och burlapen...det Ni!!
Fotografiet är utskrivet på "riktig canvas" för fotoutskrifter..så coolt och det måste ni testa på!!
Blommor fr Prima Marketing.
Använt mej utav vanlig akrylfärg på canvas tyget, stjärnor och journaling rutan samt på burlaps kanten och wellpappen.

Nästa layouten är på Ebbe också fotoutskrift på Canvas.
Mönster papper fr Inkido
Kollage stämplar fr Reprint, lite svart bling och blommor.
Spets den svarta fr Inkido.


Ja det var detta för denna gång...mer kommer för nu e kreativieten på Hög Nivå!!
Må gott Allihopa
Mian


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar