Summa sidvisningar

tisdag 11 januari 2011

En vanlig måndag på BUSBORGEN

Igår Måndag tog jag med mej pojkarna till Busborgen i Västerås,
tänkte att dom kunde få springa sej trötta så man kanske kommer in i vanligare "vardags rutiner"....
Då somnar dom i bilen på väg hem..men suck hallå pojkar!!!
Kvällen då jag trodde skulle kanske få bli lite lugnare..men nej!!










När vi kom dit så var det rätt lite folk, skönt...pojkarna drog iväg och jag tog en kopp kaffe, satte mej och läste en tidning som jag köpte 2 veckor före jul....

Plötsligt kommer Abbe med en "tant"..hon jobbade där...frågade lite arrogant..
- Har du en son som har röda byxor?
- Ja sa jag...
- Han har slagit till en kille så du får prata m honom, han lyssnar inte på mej...
Suck, pust, tänkte jag...typiskt Ebbe att han sätter sej i klistret...
Vill verkligen påtala ATT oftast när det inträffar sånt här så är det INTE han som börjat....
Men han har ju "bara" ett dolt handikapp som ADHD (med lite grenar av allt) och det syns inte...
MEN..han har lätt att bli igång triggad, vilket dom flesta barn med ADHD har...
Nu vart det en sån här situation....inte konstigt när jag får höra "facit" att min lilla kille smällde till...
4 st killar som var 2-4 år äldre, kallade honom för fula ord, dom drog i hans kläder och puttade honom efter att dom frågade honom om en sak som han inte hörde...
Ebbe som blev "fly förbannad" på killarna drog iväg en knytnäve på en av killarna....
Ebbe var den som fick stå i skamvrån för dom andra pojkarnas mamma gick precis förbi när detta hände....
Otur, Ebbe!! Mamman gick till Personalen....som gick till mej...
Men undrar jag, varför lyssnar man inte med barnen om vad som hänt....??
Hur många gånger är det minderåriga barn som "bara hux flux" slår till äldre barn, utan vidare...??
Sedan sitter mamman å hån flinar till mej när jag pratar med Ebbe som är alldeles jätte arg på händelsen...
Ebbe säger gång på gång...det var inte jag som började...dom var 4 st som var dumma mot mej....Dom lyssnade inte på Abbe heller....Mamma, jag försökte stå emot..men knytnäven bara åkte iväg....
Precis så är det...Impulsen i barnens kropp är så stark att det inte går att stå emot alla gånger....
För att Du ska förstå deras impulser som kommer gör såhär:
Ta en coca cola och drick 15 klunkar...UTAN ATT RAPA efteråt...rapen bara kommer, eller hur??
Detta är barnens vardag...jobbar hela tiden mot dessa impulser som INTE får komma....
Dom flesta barnen gör det jätte bra långa delar av dagen....
Dessa barn borde få Eloge varje dag, för deras enastående Kämpa Glöd....

Mamman som satt å hånflinade fick höra en mening från mej....hon flinade inte så länge till!
Jag var inte Elak, Dum utan bara rent informativ tråkig!!

Må gott allihopa.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar