Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

En lördag i "Ehlens Recidens"....

Lördag...skönt!!
Ha hela familjen hemma idag...

Mellan klockan 10-15 så är alla TV apparater och TV spel avstängt och obligatoriskt att vara ute...Inte helt poppis hos barnen kan jag ju säga..o:)
Lustigt nog så "köpte" dom det utan några större protester...woow!!

Jag tog med mej en Tonårstinn 12 åring till garaget för lite fix och kasta saker ..typ städa upp!!
Herre gud, vad man kan pusta, stånka i den åldern...ha tuunga ben som släpar sig framåt...kroppshållning som en 80 åring...och vara allmänt ovillig till det mesta....

Efter en liten lunch var det dags att fortsätta, jag sa till barnen, fast det var nog bara Ebba som hörde att den som inte hjälper till med att flytta 3 kubik ved till vedförrådet kan "fet glömma" besök på godis gallerian....
Ebba rusade formligen ut.....Ebba stod och plockade ved, la det i skottkärran...kämpade på!!!
Pojkarna kom förbi och "garvade" åt Ebba som slet som ett djur....å vinkade typ "bye bye"...
Då Ebba sa - Den som inte hjälper till med veden får inte följa med till Godisgallerian....det sa Mamma...
Tjohej liksom, Pojkarna började hjälpa till med veden så det stod härliga till...






Så efter en drygt halvtimma så var ALL ved staplad och klar i vedförrådet!!

Kan ju informera att Uffe och Jag var väldigt imponerade av våra 3 änglar som inte gärna hjälper till för mycket....

Belöningen var ju en tripp till godis gallerian med 40 kr var.

Vilken diskussion i bilen det var om man skulle köpa upp godis för allt eller om man skulle spara några kronor...
Att det var dumt att köpa för allt kunde alla 3 änglar instämma när allt var uppätet och magen började kännas lite "ont"....åh jag skulle inte ha köpt så mkt godis!!

Man får helt enkelt hoppas att dom lärt sej ngt denna gång!!

Ebba skulle även iväg till Rebecca för att rida lite "skritt", är lite glad nu när jag äntligen vet vad Skritt är...dom är typ ute och går med hästarna.....
Ebba mitt hjärta och Rebecca vet att jag inte är "så värst" intresserad utav hästar och inte kan så mycket termer..men det artar sej...."skritt" !! o:)
Det jag vet om hästar är iallafall att ett sötare ekipage än Cavat och Ebba får man leta efter, dom är båda mega tjuriga på sina sätt...å väldigt duktiga...
Men nu följer en tid att Ebba börjar smått bli förstor för Cavat och den andra ponnyn Snapps har Ebba börjat tävla med....Snapps är ju helt raka motsatsen till Cavat så Ebba har fullt sjå med att ändra "ponny taktik" när hon rider båda 2 på tävlingar....

Jag tror att det är bra att få träna på hästar som inte är "självgående" runt alla banor utan att hon får kämpa lite...skulle vara väldigt kul att se den dagen hon får en häst som är en riktigt "tävlings spjuver"..jisses jag tror att hon skulle flyga genom tävlingen...

Ebba vill ju så gärna att jag fotar henne med både Cavat och Snapps....så jag åkte iväg till henne igår då hon var ute m Rebecca på en "skritt"...

Ebba och Cavat




Ebba och Snapps




Det lustiga är att när det kommer till hästar så är ALL tonårs problematik som bortblåst, helt plötsligt är man duktig, samabetsvillig och gör det yttersta för att allt ska funka....


Må gott nu för nu ska jag iallafall avsluta mitt "valentin album" eller om jag ska följa med ut med pojkarna och fortsätta lite med snö igloo aktiveter.....det blir nog det sist nämda eftersom att Ebbe tyckte jag behövde hjälpa till lite...

Ha en toppen söndag

Kram


2 kommentarer:

  1. Haha, underbart, tänk vad lite godis kan göra för moralen =)

    Charlotte http://ansgarssyskon.se

    SvaraRadera