Summa sidvisningar

lördag 14 januari 2012

Ebba första fina kängor...

När "feng Shui Mamman" drar genom huset så kastas det mycket vill jag lova....
Men när jag hittade dessa svarta skinnkängor av Märket GAVLIN som vi köpte då, på "märkvärdiga NK" i Stockholm för ca 11 år sedan blev jag alldeles varm i hela kroppen...men lilla hjärtat..du var precis fyllda 1 år, hade fått en vinteroverall av Mommo & Morfar och givetvis hade du en sån där "Luddig mössa" med 2 st små öron på...bedårande söt försökte du rullta fram som värsta Michelin gubben i ett par decimeter snö...
hahah...det var tider det, hjärtat!!

När jag såg dessa kängor först så tänkte jag putsa upp dom skimmrande svarta...men kom på bättre tankar...Klart att smutsen ska vara kvar, det slitna ska få vara slitet....det var ju alltid så dina läckra skinnkängor såg ut efter att du blivit förstor för dom....

Uffe hade handlat mandariner i en låda...perfekt tyckte jag som lät ungarna vräka i sej mandariner för att lådan skulle snabbt bli tom....för jag kom på iden direkt när jag såg den!!

Såhär vart det...(tror att bilderna är klickbara till större strl)





Det är PION DESIGN papper papper rakt igenom som jag har skrynklat och distressat lite mer "skitigt", gasbinda, gesso, crackle paint har jag också använt mej utav.
Tim Holts läckra blomdies har jag använt samt lite Inkido rosor. Bling och lite charms fick även pryda denna låda samt lite dun fjädrar.
Första Kängorna texten är Tim Holts "Typepad" dies.

Ledsamt nog så har  jag inga fler "mandarin lådor" så nu står pojkarnas söta små skor bara rakt upp ner på en hylla och väntar tills jag hittar något passande till dessa "skitiga små skor"...

Lilla söta Ebba som var ca 1 år såg ut såhär när hon lullade omkring i kängorna...


Här sitter hon och smaskar Korv, det enda hon åt OM hon nu åt någonting...o:)


En "Elak" (fniss*) storebror gav Ebba Ansiktsmålnings kit!! Viklet genast skulle testas...o:)


Härliga varma tröjor med krage gillade du som barn...

Ja, nu har denna tjej inte strl 21 längre utan lämnar modiga 37 i skoavtryck, blivit någon meter till...
Det enda hon har kvar som liten är hela hennes varma hjärta och den pratglada mun som ofta skrattar...

Må gott och hoppas att Er lördagskväll blir bäst på alla sätt och vis!!

Kramen...


3 kommentarer:

  1. Finaste Ebba och finaste lådan! Vad kul, hon såg ut PRECIS som Ebbe när hon var liten (fast mindre förstås, men du vet, med ögonen och så). Nu ser hon ut som du.

    Ha det bra
    Charlotte http://ansgarssyskon.se

    SvaraRadera
  2. Jättefin hylla, hmm en bra idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp...det är bara att göra ett par hyllor du med..o:)

      Radera