Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Mini Vaktis, Abbe

Min fantastiska A, min hjälte som har haft en jobbig höst i skolan och det är väl bara att Otacka "mr. Tourette" som bor i hans kropp för allt elände som han ställt till det....

Att vara mamma till en liten kille som jobbar dagligen med ångest, oro och en stark önskan att få ha en "bra dag" är ingen lek!

Fantastiska skolans personal har verkligen kämpat tillsammans med oss för att A skall ha det bra och känna trygghet och veta att vi gör detta för hans skull, det är inte alltid självklart att A har förstått det...

Men nu känns det som om han har fattat galoppen varför vi gör vissa saker, varför han får "ensam m lärare sudier", varför han ska gå in i ett annat kapprum, anpassad studiegång ..ja jag kan rabla upp tusen saker som vi försöker anpassa honom efter för att A ska få känna "lugn och ro" i sin själ som behövs för att få "en bra dag"...

A har blivit bästa polare med skolans Vaktis, A har fått en krok i Vaktis rum...det är "grabbarnas rum!"
A har blivit Mini Vaktis....dom har ett kompis ord som bara dom får använda!!
Det är "kalas", som när dom satt upp hyllan så sa dom - Det här gick Kalas Bra!!

Med glädje har jag fått hem en glad och harmonsik kille 3 dagar i sträck, det är banne mej rekord för denna höst!!
Mitt mamma hjärta fylls och nu är jag redo, full med energi ifall det blir något bakslag om ett tag!

Bakslag kommer, jag lovar!
Snart börjar den jobbiga tid i skolan då det ska pysslas, adventsfirande mm Sånt där trevligt som "Alla" gillar...förutom A och en massa barn som behöver en stor portion med Struktur för att "bara" klara av en dag i skolan!!
Det är sådana dagar och perioder som jag vet att A (kan) balla ut....men det gör inget!!
Jag har fått tillbaka så mkt energi när jag ser en kille harmonisk och med glimten i ögat att jag känner enbart..."Kom igen Mr. Tourette....jag e redo att ta en fight mot dej, igen"

Må gott allihopa och glöm inte att krama varandra och stötta alla som har det jobbigt, oftast räcker det med en kram eller en "blick" för att man ska få energi....

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar