Summa sidvisningar

lördag 12 november 2011

Lite ditten och datten..

Oj, tänk vad tiden går fort...länge sen sist!!
Ser man på förra inlägget så var det den 28 April 2011...
Men som ni säkert vet så bloggar jag rätt så ofta i Mian´s Regi
www.miansscrapodesign.se

Men iallafall så har jag kladdat igen, Akrylfärger, canvas panoer, chipboards, utee (chunky) embosspulver...
Jag gjorde det som Ingrid tipsade om i Mians bloggen - Fotografier som man skrev ut på vanligt kopieringspapper och la det nedåt mot akrylfärgen man smetat ut...

Så här bidde det...nu var jag tvungen att göra ett på mina barn för dessa ska sitta i min hall så därför är dom rätt lika varandra..




Jag har alltså börjat med vit akrylfärg DÄR jag ville ha fotografiet, tänk på att fotot blir "spegelvänt"!!
När jag lagt ner fotot (papperskopian) så är det bra om du pressar ut det så det blir slätt och fint, därefter är det bra om du planerar direkt om du vill ha fler fotografier eller om du nöjer dej med ett.
Smeta ut resten av färgerna som du vill ha, jag körde rakt igeom med akrylfärger och när det torkat så la jag på lite Glitter GLAM, glittrig färg m stora flagor för att få lite "stuns" i akrylfärgen.
När Fotokopian torkan tar du en fuktig trasa och gnuggar bort pappret, detta är inte alltid jättelätt!! men du fattar snart hur man skall göra...o:)
Jag har ju inte gjort detta förut men känner mej rätt nöjd efteråt.
Anledningen till att det blev en grön nyans beror nog på att mina fotografier är rätt mkt "fixade" i photoshop, nästa gång tar jag nog endast svartvita fotografier som genomgått en förvanling med enbart Svart/Gråa nyanser... (ett tips)
Sedan skrev jag på datan, lite texter..klippte ut och satte fast i dessa banners som stansats ut i Cuttlebuggen och avslutningsvis embossade jag med Utee för att få lite häftig struktur på textremsorna.

Lekt lite med "BURLAPS" eller på vanlig svenska SÄCKVÄV!!

Även här har jag lekt med akrylfärger direkt på säckväven.
Stansat ut löv, blommor mm från Tim Holtz diesen också utav burlaps...fast dessa spray mistade jag i gröna och röda färger istället så att dom inte skulle bli så "tunga / massiva"..

Så såhär blev resultatet...


Ser att jag även använt min Älskade DYMO maskin!!
Klockan, buren och dom större texterna "Moments" och "Dream" är dies fr Tim Holtz också

Ebba, Mommo & Morfar...
Fy va jag är dålig på att fotografera andra än mina barn...shame on me!!
Ska verkligen förbättra mej på det...


Jag gillar Gråa Cardstock, helst den här som har lite mörk granit i sej passar bra till papprena jag använt mej utav, MajaDesign...tror att det är fr Carpe Diem serien...
Frame kommer fr Inkido och blommorna likaså, jag la ett litet tårtpapper under rosorna och sprayade m lite mist ..blev lite fylligt!!

Nä eftersom jag då tydligen började uppdatera i April och det är November nu så har det ju hänt lite under tiden med nya alster.
Då känner jag "Oj dags att uppdatera" ordentligt...så nu är det slut på denna uppdatering för att fortsätta med nästa!!

Må gott å kramen..snart tillbaka igen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar