Summa sidvisningar

tisdag 16 juni 2009

Äntligen....

....hmmm, jag måste bara få börja någongång så därför fixade jag iordning en liten enklare variant i väntan på att min "riktiga" hemsida skall börja funka...

Dessvärre har jag inte så mkt nytt att visa i layout väg eftersom min lilla Nikon D90 är hos Nikon å blir lite lagad...har fått vara utan kamera sedan den 27 maj, så Ni förstår att man saknar den Nu!!
Mina rara Uffe har en liten tändsticks ask till kamera och huur kul är det att fotografera med en sådan..suck.
Usch det är inte ens kul! Först skall man hålla den lilla asken till kamera en meter ut från kroppen och då skall man dessutom kunna se att man håller rakta utsträkta armar stilla sedan skall man se att det är skärpa...Totalt tekniskt omöjligt!! Vem kom på att göra kameror så små?
Jag har fått veta att min kamera äntligen är lagad och min snälla Uffe kommer att fiska upp den hos Nikon i Solna imorgon så jag kan fota hela midsommarhelgen och resten utav dagarna - YES!

Vi har varit på en liten mini-semester i helgen. I fredags efter "Bup-Eva mötet", (som man mår så bra utav efteråt) så åkte jag och Uffe runt för att samla ihop ungar på dagis och fritids för att sedan bege oss ner till Ystad.
Ebba hjärtat skall vara på ridläger Må-To och sedan får hon vara kvar över midsommar och bara vara ledig (tror hon..o:))
Min släkt, Faster Carin m. familj och min Farmor bor där nere sedan 30 år tillbaka och driver en säsongs restaurang JAKTPAVILJONGENS SERVERING, dit måste ni bara åka och äta en god matbit - bästa restaurangen i hela Ystad..men boka bord först!!
Hoppsan vad jag kom från ämnet...
Det är iallafall ingen "hit" att åka bil med våra barn, därför åker vi numera alltid på sena eftermiddagar så dom somnar snabbt och vi 2 kan få en trevlig bilresa...
Vi kom fram vid 23 tiden och bar in ungar i vår lilla stuga som vi fick låna av Carin....sov väldigt snabbt för Ebbe vaknade typ 05.15, han bruukar aldrig göra det hemma så denna lördag blev väldigt lång!
Vet ni vad kärlek är?? Jo det är när man kl 05.30 åker iväg för att leta efter Kaffe till sin fru!! Nä jag är inte gravid! utan kan bara inte börja utan en kopp kaffe precis när jag vaknat, min tradition sedan 20 år tillbaka!! Det tog Uffe säkert en 20 minuter innan han hittade något som var öppet...Raring, det var gulligt av dej!
Det är inte speciellt ofta man går ut en lördag morgon kl 8.00 i regnet för att följa med gående medans barnen cyklar längs med Havs-promenaden....efter en ca 30 minuters snabb promenad kom vi tillbaka till restaungen och äntligen hade familjen "Carin" öppnat så vi fick lite frukost...

På söndag morgon drog vi norrut vid 08.00 för att åka upp till 1:a stoppet High Chaparall där vi skulle tillbringa dagen med pojkarna!
Puh att det skall ta såå lång tid att åka bil, vid 11.30 kom vi tillslut fram och lyckliga små pojkar fick varsitt vapen (usch egentligen..) och en massa krut - Bye bye spring och lek!!
Pojkarna hade fullt upp hela dagen med att hinna leka och skjuta en massa.
Vi fick med dom på lite shower vilket dom tyckte var väldigt spännande. Tänk att ramla ner från taket och inte direkt göra sig illa - Här var vi väldigt TYDLIGA till Ebbe att detta var bara Fusk mark...dom är tränade att göra detta...det är livsfarligt att ens tänka på detta hemma...osv osv vi tror han fattade för än har han inte hoppat från vårat hustak..o:)
Vi for iväg från High Chaparall vid 18 tiden efter att Klokt nog ätit middag där..han ut på motorvägen och plötsligt TVÄRSTOPP!! där stod vi å en massa andra bilar helt stilla på E4...fick reda på tillslut att det var en bussbrand ett par Km fram...
Kom hem vid 23 tiden och bar upp 2 sovande ungar, 1 hade vi ju lämnat kvar i Ystad. Detta är lyx att bara ha 2 stycken hemma.

Nä nu skall jag gå och knyta mej, sov gott//Mian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar