Summa sidvisningar

fredag 25 november 2011

...Det vackraste smycke....

När jag första gången hörde denna mening

Det vackraste smycke jag någonsin haft om min hals
Är mina Barns Armar

Blev jag alldeles varm i själen....

Har gjort flera olika varianter med denna text och nu en typ av en Canvas tavla fast det är en sk Målarplatta / Canvas Panoe...

När vårat sovrum blir klart nu om ett par veckor så ska den givetvis hängas upp ovanför sängen...

Så här blev denna...


Jag skrev ut texten med Silhouette Cameo, perfekt eftersom jag inte fattar "paint" eller "word" så bra.
Sedan har jag ju lagt ett par lager färg ovanpå Canvas Panoen...som man inte ser så bra och sedan ett gäng stämplade silkespapper som jag satt fast m decoupagelack..
Dun fjädrar har fått vara med att förgylla känslan av kärlek till barnen..


Jag har även använt mej utav Silk Clay lera som jag stämplat med bokstäverna A, B, E ett antal gånger..o:)
Ängla vingarna är också Silk Clay leran som jag stämplat på.
Måste ju säga att jag tycker vi valde bra namn på barnen, dom passar ju liksom ihop hur man än vrider och vänder på bokstäverna!!

Må så gott såhär dagarna före 1:a Advent
Kramelikram
M

1 kommentar:

  1. Åh så vackert. Vilken bra idé att ta ett fint citat så där. =) Ja, du ser jag börjar falla för ditt sätt att scrappa =)

    Det var jättefint med namnen, att du kunde göra en trappa så där. Upptäckte när jag experimenterade med tanken själv, att Eden inte har några bokstäver gemensamma med några av de andra barnens namn. nästan som att ni skulle få en sladdis och kalla den för Mirilull =)

    SvaraRadera